25-03-2024
Конгрес на тему: "Реформа державних фінансів - шлях до відновлення України"

22-03-2024
Спільне засідання Правління УСПП

21-03-2024
Вебінар на тему: "Гранти для бізнесу. Підтримка переробних підприємств"

21-03-2024
XV Міжнародний бізнес-форум "Проблеми та перспективи розвитку інноваційної діяльності в Україні. Виклики воєнного часу"

20-03-2024
Онлайн-зустріч з представниками Української Асоціації GR-спеціалістів та лобістів разом з Міжнародною Асоціацією Лобістів

20-03-2024
Форум "Ринок праці та професійна освіта в Україні: виклики та перспективи"

18-03-2024
Інформаційна зустріч "Національна стратегія сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні: де ми зараз і куди рухаємося далі"

18-03-2024
Публічна дискусія "Ефективна відбудова: як громадськість та влада шукають спільну мову. Кейси Київщини та Миколаївщини"

15-03-2024
Вебінар на тему: "Джерела інформації для цілей трансфертного ціноутворення"

14-03-2024
Презентація Пілотного проєкту "Lab2Market Veterano"

Наші новини:
21-08-2013
Робоча нарада з обговорення проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання внутрішньої торгівлі" (далі - законопроект).

Як відомо, раніше підготовлений проект Закону України «Про внутрішню торгівлю» викликав великий резонанс серед представників бізнесу та громадськості. В зв’язку з цим було прийнято рішення розв’язати проблемні питання галузі, які потребують першочергового вирішення, шляхом внесення змін до діючих законодавчих актів.

При цьому розробники внесли у нову редакцію законопроекту максимальну кількість змін, які були запропоновані представниками бізнесу, громадських організацій і центральних органів виконавчої влади. Документ  містить низку важливих положень.

Перш за все, новий законопроект – це спроба покласти початок врегулювання комплексу проблем у взаємовідносинах між постачальниками товарів та роздрібною торгівлею. З одного боку, забороняється примушування суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю, до придбання повного асортименту продовольчих товарів у того чи іншого постачальника. З  другого боку, забороняється примусове включення в договір поставки умов про надання будь-яких оплатних послуг, пов’язаних з просуванням продовольчих товарів. Також встановлюється чіткий порядок розрахунків між постачальниками продовольчих товарів і роздрібними продавцями. Тепер, якщо строк придатності товару менше 10 днів, продавець повинен розрахуватись  з постачальником не пізніше 10 днів з дня отримання партії товарів. Якщо строк придатності більше 10 діб -  не пізніше 60 календарних днів.

Зазначена норма розроблена з урахуванням міжнародного досвіду та положень Директиви Європейського парламенту та Ради № 211/7/ЕU ″Про заходи при несвоєчасній оплаті в торгових транзакціях″, яка набула чинності на території ЄС з 1 березня 2013 року.

Ще один важливий момент – те, що законопроект спрямований на вирішення проблеми "детінізації" торговельної галузі. Зокрема, передбачається, що підприємці, які провадять торговельну діяльність у понад 20-ти тимчасових спорудах для провадження підприємницької діяльності, та ті, що надають в оренду (суборенду) понад 70 відсотків належних їм на правах власності чи оренди тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, не можуть бути платниками єдиного податку.

Норма про збільшення розмірів штрафних санкцій за торгівлю з рук у невстановлених місцях сприятиме поступовій ліквідації «стихійної» торгівлі  та спонукатиме торговців до легального ведення бізнесу.

Реалізація вказаних вище норм також призведе до поступового збільшення надходжень до державного бюджету.

Встановлюються додаткові вимоги до суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю  через мережу Інтернет. Вони повинні обов’язково мати і використовувати у своїй діяльності приміщення, куди, у разі необхідності, споживач має можливість звернутися з питання обміну чи повернення неякісного товару.

За ініціативою Асоціації роздрібної торгівлі, було змінено раніше запропоновану норму щодо здійснення роздрібного продажу алкоголю та тютюну тільки у спеціалізованих магазинах (відділах, секціях).

У новій редакції не забороняється торгівля цими товарами разом з іншими. Але, з метою стимулювання розвитку спеціалізованої торгівлі, вводиться поняття спеціалізованого місця торгівлі. Обов'язковою умовою якого є те, що доля реалізації алкогольних напоїв або тютюнових виробів має становити не менше ніж 60% від загального товарообігу. Для тих суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж в спеціалізованих місцях торгівлі, вартість ліцензії пропонується залишити на існуючому рівні. Для неспеціалізованих розмір вартості ліцензії на алкоголь пропонується збільшити у 2 рази, на тютюн – у 3 рази. Слід зазначити, що ця норма не стосується сіл та селищ.

На розвиток роздрібної торговельної мережі спрямована норма, якою встановлено, що потреба в підприємствах і закладах обслуговування населення, місця їх розташування визначається з урахуванням мінімальних нормативів забезпечення населення торговельною площею у магазинах. Також раціональному плануванню розміщення пунктів продажу товарів сприятиме надання органами державної податкової служби інформації про видачу або анулювання торгового патенту з зазначенням фактичної адреси пункту продажу товарів органам місцевого самоврядування.

Як вважають розробники, усі заходи, що містяться у запропонованому законопроекті,  комплексно сприятимуть:

- впорядкуванню торговельної діяльності;

- створенню умов для розвитку конкурентного середовища;

- розвитку малого та середнього підприємництва;

- мінімізації «стихійної» торгівлі;

- детінізації торговельної діяльності;

- забезпеченню населення торговельними площами до рівня європейських країн;

- підвищенню рівня торговельного обслуговування населення та захисту прав споживачів.

Оновлена редакція проекту Закону розміщена на сайті Мінекономрозвитку у розділі «Обговорення проектів документів» та на урядовому сайті «Громадянське суспільство і влада» в розділі «Консультації з громадськістю». Зауваження та пропозиції до законопроекту приймаються впродовж одного місяця з дати оприлюднення проекту.

Після погодження з усіма міністерствами, законопроект буде передано на розгляд Уряду.

В нараді взяв участь і виступив при обговоренні законопроекту перший віце-президент, генеральний директор Спілки В.М.Биковець.

AlfaVersion © AlfaVersion.com
alfaversionua@gmail.com
СПМСППУ,
вул. Воровського, 22, офіс 37
м.Київ, 01601
тел. +38 (044) 486-38-82
office@smpu.kiev.ua