24-04-2024
Конференція "Стратегічне партнерство: покращення польсько-українських відносин у європейських рамках"

24-04-2024
Вебінар "Зелена хімія - новий драйвер для розвитку бізнесу"

24-04-2024
Онлайн-засідання Координаційної ради з екологічного маркування

23-04-2024
Чергове засідання Комітету підприємців малого та середнього бізнесу при ТПП України

22-04-2024
Публічна дискусія "Як допомогти українським експортерам в умовах війни?"

18-04-2024
IV Міжнародна науково-практична конференція "Здоров"я і суспільство в умовах війни"

17-04-2024
Засідання експортної групи VI. "Економічна конкурентоспроможність. Міжнародне співробітництво"

17-04-2024
Публічна дискусія на тему: "Євроінтеграція на колесах: виклики та можливості для автотранспорту в Україні та Польщі"

17-04-2024
Міжнародна науково-практична конференція "Теорія і практика розбудови екосистеми соціальної сфери в умовах повоєнного відродження України"

16-04-2024
Обговорення освітньо-професійних програм

Наші новини:
28-02-2024
Президія Торгово-промислової палати України.

Серед питань порядку денного засідання було розглянуто питання щодо проєкту Стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого та середнього підприємництва на період до 2027 року.

Як співдоповідач з даного питання, проінформував членів Президії про те, що Комітетом підприємців малого та середнього бізнесу при Торгово-промисловій палаті України за участі фахівців та експертів проаналізовано проєкт Стратегії відновлення, сталого розвитку та цифрової трансформації малого та середнього підприємництва на період до 2027 року, розроблений Міністерством економіки України спільно із Міністерством цифрової трансформації та Офісом з розвитку підприємництва.

Мета Стратегії – розв"язання нагальних проблем малого та середнього бізнесу в Україні, зокрема, таких, як доступ до фінансування, перебої з логістикою, зниження купівельної спроможності та нестача кваліфікованих кадрів. У довгостроковій перспективі метою впровадження Стратегії є зростання та цифрова трансформація МСП, інтеграція малих та середніх підприємств у європейський ринок, підвищення конкурентоспроможності та інноваційного потенціалу відповідно до стандартів ЄС.

Стратегія, зокрема, містить розділи із аналізом поточного стану малого та середнього підприємництва, стратегічними цілями та пріоритетними завданнями для їх досягнення, очікуваними результатами. Також Стратегія адаптована до Принципів Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) та Європейського Союзу. 

Розробка та ухвалення Стратегії, на думку розробників, має покращити координацію роботи Уряду, бізнесу та донорів, а також різних програм із підтримки підприємництва, що позитивно вплине на розвиток сектору загалом.

В цілому, представлений проєкт Стратегії заслуговує підтримки, зокрема, в частині покращення легкості ведення бізнесу, спрощення регуляторного середовища, посилення напрямку інтернаціоналізації МСП та інтеграції в європейські ланцюги.

Разом з тим, як показав аналіз Стратегії, зокрема, в частині стратегічних напрямів та цілей, запропоновані для її реалізації завдання, не завжди зможуть в повній  мірі сприяти досягненню стратегічних цілей.

Так, для відновлення сектору МСП надзвичайно важливим є фінансове відновлення, полегшення та диверсифікація доступу до фінансування для цього сектору економіки. В зв"язку з цим серед основних завдань Стратегії за цим напрямом варто передбачити не тільки секторальні програми кредитування, а й універсальні державні програми кредитування для МСП.

Що стосується полегшення регуляторного середовища, то основні завдання Стратегії за цим напрямом мають бути доповнені більш конкретними заходами щодо дерегуляції господарської діяльності, зокрема, в сфері ліцензування (в частині перегляду видів господарської діяльності, які підлягають ліцензуванню), видачі дозволів та погоджень тощо.

Для ефективного виконання вищенаведених завдань необхідна участь не тільки органів влади, а й обов"язкове залучення до цих процесів громадськості – об"єднань підприємців та роботодавців, бізнес-асоціацій, громадських рад при ЦОВВ. Якщо говорити в цілому про роль і місце бізнес-асоціацій та інших об’єднань (ТПП, галузеві асоціації тощо) в реалізації Стратегії, то в проєкті відсутній аналіз та конкретні пропозиції щодо посилення їх ролі і участі у відновленні, сталому розвитку і трансформації малого та середнього підприємництва. Комітет вважає за необхідне включити до Стратегії пункт щодо ролі і місця бізнес-асоціацій в системі відновлення підтримки і розвитку МСП.

В Президії взяв участь і виступив перший віцепрезидент, генеральний директор Спілки В.М.Биковець.

AlfaVersion © AlfaVersion.com
alfaversionua@gmail.com
СПМСППУ,
вул. Воровського, 22, офіс 37
м.Київ, 01601
тел. +38 (044) 486-38-82
office@smpu.kiev.ua