23-04-2019
Засідання Комітету з питань оборонно-промислового комплексу при ТПП України

22-04-2019
Засідання ЕАР при Державній регуляторній службі України

22-04-2019
Засідання ГР при Держпродспоживслужбі України

19-04-2019
Підсумкова нарада зі студентами КНЛУ

19-04-2019
Засідання Комітету з питань захисту прав споживачів ГР при Держпродспоживслужбі України

18-04-2019
Конференція на тему: "Ефективне саморегулювання та запровадження дієвих бізнес-стандартів"

18-04-2019
Чергове засідання ради респондентів при Державній службі статистики України

16-04-2019
Третій фінансовий ярмарок для малого та середнього бізнесу

16-04-2019
Робоча нарада щодо заборгованості з надання матеріального забезпечення та щомісячних страхових виплат Фондом соціального страхування України

12-04-2019
Робоча зустріч з керівником групи з участі та відповідальності вимогам СОТ Програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України" М.Б.Лайо, старшим радником з юридичних питань Програми А.Гладштейн, радником з юридичних питань Програми О.Корнєвою

Наші новини:
15-08-2011
Прес-конференція на тему: "Новий Податковий кодекс та бізнес України", в якій взяв участь в.о. президента Спілки В.М.Биковець. У своєму виступі на прес-конференції В.М.Биковець, зокрема, зазначив, що особливе місце в процесі відновлення національної економіки та її зростанні мав зайняти прийнятий  Податковий кодекс України, метою якого повинно було бути:
    -   поліпшення бізнес-клімату;
    -  створення сприятливих умов для надходження інвестицій;
    -   активний розвиток підприємництва.
Але, фактично, Податковий кодекс містить ряд стримуючих та гальмуючих економічний розвиток положень, які стосуються як порядку адміністрування податків і зборів (в частині встановлення прав та обов’язків платників податків та контролюючих органів), так і порядку оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток підприємств (в частині негативного впливу на розвиток окремих галузей).
Прикладом неефективності та руйнівного характеру норм Податкового кодексу України для деяких галузей економіки є порядок оподаткування сільськогосподарських  товаровиробників (в частині неможливості  переносу залишку від’ємного значення з ПДВ в рахунок майбутніх платежів), порядок виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, який передбачає суттєве ускладнення та відтермінування отримання ними дотацій з державного бюджету, порядок оподаткування ПДВ переробних підприємств (молокозаводів та м’ясокомбінатів), зернотрейдерів, який, фактично, позбавляє їх можливості здійснення експортних операцій та отримання відповідного бюджетного відшкодування податку, а також, призводить до збільшення собівартості зазначеної сільськогосподарської продукції.
Негативний резонанс викликав законопроект № 8321 “Щодо внесення змін до Податкового кодексу України та затвердження ставок вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур”, яким запроваджується оподаткування ПДВ портових зборів та плат для іноземних суден та вивізні (експортні) мита для зернових культур, що призведе до зниження конкурентоспроможності продукції та послуг вітчизняних підприємств.

Динаміка розвитку підприємництва в Україні показує зменшення підприємницької активності та небажання людей до самозайнятості.

Оскільки прийнятий Податковий кодекс призвів до таких негативних наслідків, як спад ділової активності суб’єктів господарювання, відтік висококваліфікованих кадрів, національного капіталу за кордон, за оцінками експертів, якщо ситуація не зміниться, до кінця року свою діяльність можуть припинити до 300 тис.підприємців.

В свій час, коли проект Податкового кодексу розроблявся, члени об’єднань промисловців і підприємців, галузевих асоціацій, організацій роботодавців України  наполягали на тому, що необхідно прийняти сучасний збалансований Податковий кодекс, в якому оптимально поєднані фіскальні функції, від яких залежить життєдіяльність держави, і стимулюючі функції, які підвищать ділову активність та забезпечать  розвиток підприємництва.

Впровадження з 1 січня поточного року Податкового кодексу України за результатами його дії у першому кварталі 2011 року дає можливість зробити висновок: він не забезпечив створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, нових робочих місць, можливості для самозайнятості людей та їх гідного економічного незалежного життя.

Фахівцями об’єднань промисловців і підприємців, галузевих асоціацій, організацій роботодавців України були напрацьовані сотні пропозицій та поправок до Податкового кодексу України.

Особливу увагу було приділено 14 розділу Податкового кодексу, який регламентує роботу спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Наполеглива та професійна робота членів громадських об’єднань дала змогу досягнути достатньо високих результатів в ході підготовки законопроектів №8521 від 16.05.2011 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва)” та №8217 від 12.03.2011 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення деяких норм Податкового кодексу України)”. В процесі їх опрацювання було враховано більшість пропозицій, напрацьованих представниками бізнесу.

На жаль, законопроект № 8521 так і залишився нерозглянутим Верховною Радою України.

Як зазначалось під час прес-конференції, ситуацію в податковій сфері можна буде виправити, якщо Уряд та Верховна Рада не просто переглянуть окремі норми Податкового кодексу, а радикально змінять його ідеологію. Необхідно, поставити в центр податкової політики, а бажано й всієї економічної політики, насамперед, інтереси підприємця як законослухняного платника податку, а не чиновника, що наділяється  надзвичайними повноваженнями при мінімумі відповідальності.

AlfaVersion © AlfaVersion.com
alfaversionua@gmail.com
СПМСППУ,
вул. Воровського, 22, офіс 37
м.Київ, 01601
тел. +38 (044) 486-38-82
office@smpu.kiev.ua