
23-05-2019
Засідання круглого столу щодо правових наслідків судового рішення про
визнання нечинною постанови Кабінету Міністрів України щодо інспекційних відвідувань Держпраці
України.
Учасників засідання було проінформовано, що 14 травня 2019 року Шостим апеляційним адміністративним
судом прийнято постанову у судовій справі № 826/8917/17, якою задоволено позов
підприємців, зокрема Голови Громадської ради при Державній регуляторній службі
України Сергія Доротича, та визнано нечинною постанову
Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 «Про деякі питання
реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Постанова шостого апеляційного
адміністративного суду від 14 травня 2019 року у судовій справі № 826/8917/17
набрала законної сили 14 травня 2019 року.
Отже, з 14 травня 2019 року:
– затверджені постановою Кабінету
Міністрів України від 29.04.2017 №295 Порядок здійснення державного
контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок
здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю
також втратили чинність та більше не можуть бути застосовані;
– виконавчі органи міст
обласного значення та об’єднаних територіальних громад не можуть здійснювати
заходи державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю у
будь-яких формах;
– з урахуванням встановленого
постановою суду факту відсутності у Кодексі законів про працю будь-яких
особливостей здійснення заходів державного нагляду (контролю) за додержанням
законодавства про працю, Держпраці можуть здійснювати заходи
державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю виключно
керуючись вимогами Закону України «Про основні засади державного нагляду
(контролю) у сфері господарської діяльності», виконуючи їх у повному
обсязі.
Планові та позапланові заходи
державного нагляду (контролю) можуть здійснюватися Держпраці у формі перевірок,
ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Обов’язковою умовою здійснення Держпраці заходів
державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю є
розробка Держпраці та подання на затвердження Кабінету Міністрів України у
встановленому законодавством порядку критеріїв, за якими
оцінюється ступінь ризику від провадження господарської
діяльності суб’єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства
про працю і визначається періодичність проведення планових заходів державного
нагляду (контролю), а також розробка, погодження з ДРС,
затвердження та оприлюднення на офіційному сайті Держпраці уніфікованої форми
акта, складеного за результатами проведення планового
(позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання
суб’єктом господарювання законодавства про працю.
Проведення Держпраці позапланових
заходів державного нагляду (контролю) можливо виключно з підстав, визначених
частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду
(контролю) у сфері господарської діяльності». При цьому позаплановий захід за
зверненням громадянина здійснюється виключно за погодженням центрального органу
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері
дотримання законодавства про працю (Мінсоцполітики).
В засіданні круглого столу взяв участь
віце-президент
Спілки Ю.М.Лозовський.